Mitä Hope on?

Hopen
tarina

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry syntyi 2009 perustajiemme tahdosta synnyttää konkreettinen hyvän kierre ja antaa lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Olemme poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö, ja toimimme 19 paikallistoimijan välityksellä eri puolilla Suomea.

Lapset ovat maailman toivo. Mutta lapsista kasvaa toiveikkaita vain kokemalla välittämistä itse. Ihan jokainen meistä voi vaikuttaa millaiseen maailmaan lapset kasvavat, ja millaisessa maailmassa me itse haluamme elää.

Yhteinen konkreettinen välittämisen kulttuuri auttaa meitä kaikkia kehittymään toiveikkaiksi, merkitystä omassa arjessaan kokeviksi ihmisiksi.

Meillä ei ole kynnystä auttamiseen eikä kynnystä pyytää apua. Me teemme töitä yhdessä, kaikkien yhteiseksi hyväksi. Jokainen voi auttaa, vaikka vain viisi minuuttia kerrallaan. Se riittää.

Näin
autamme
avullasi

1. Keräämme ja kierrätämme tavara- ja vaatelahjoituksia

Keräämme ja jaamme lähinnä vaatteita, kenkiä, urheiluvälineitä ja leluja niiden tarpeessa oleville lapsille. Muun muassa toppapuvut, saappaat, sukset, nallet ja nappikset ovat löytäneet kauttamme tarvitsijan.

2. Tuemme lasten ja nuorten harrastuksia

Tarjoamme vähävaraisille lapsille mahdollisuuden kokeilla jotain uutta harrastusta tai aloittaa pitkäkestoisemman harrastamisen. Tuemme myös lasten mahdollisuutta jatkaa jo olemassa olevia harrastuksia.

3. Mahdollistamme iloa vapaa-ajan elämyksillä

Lapset ovat päässeet elokuviin, retkille ja konsertteihin, yhdenvertaisina kavereidensa kanssa.

Arvomme –
yhdessä
yhteiseksi
hyväksi

INHIMILLISYYS

Pienet teot tuovat inhimillisyyttä arkeen. Auttajat, autettavat ja vapaaehtoiset ovat samanarvoisia ihmisiä, jotka kohdatessaan lisäävät toistensa hyvinvointia ja merkityksellisyyttä.

AVOIMUUS

Toimimme avoimuuden periaattein, mikä näkyy kevyen organisaatiomme, talouden ja yhteistyösuhteiden läpinäkyvyytenä.

LUOTETTAVUUS

Kannamme sydämessämme suurta kunnioitusta sekä asiakkaitamme että lahjoittajia kohtaan. Meille on tärkeää, että voimme olla luotettava kumppani lahjoitusketjun joka askeleella.

PAIKALLINEN EKOLOGISUUS

Jaamme hyvinvointia tasaisemmin kierrätyksen avulla. Olemme luoneet tehokkaan väylän, jonka kautta vaatteet ja tavarat saavat uuden mahdollisuuden tuoda iloa lapsille. Olemme siellä, missä apua tarvitaan.

Näin HOPE
syntyi

Hope on aloittanut toimintansa vuonna 2008 ja rekisteröity keväällä 2009. Perustajiemme, aivan tavallisten äitien ajatus lasten ja lapsiperheiden auttamisesta löysi muotonsa tavaralahjoitusten ja harrastusmahdollisuuksien tarjoamisesta vähävaraisille perheille sekä huostaan otetuille lapsille. Ensimmäinen kohde oli lastenkoti pääkaupunkiseudulla. Laajempi toimintamme alkoi helmikuussa 2010 varainkeruugaalalla, joka järjestettiin Helsingissä. Gaalaa juontanut Kirsi Salo alkoi rakentaa toimintaamme ensin vapaaehtoisena ja syksystä 2010 palkattuna toiminnanjohtajana. Tämä mahdollisti toiminnan monipuolistumisen ja kasvamisen ja paikallistoiminta pääsi liikkeelle vapaaehtoisvoimin myös Helsingin ulkopuolella.

Loppuvuodesta 2011 yhdistyksemme toiminnanjohtajana aloitti Eveliina Hostila, joka oli aiemmin toiminut vapaaehtoisena Hämeenlinnan paikallistoiminnan vastuuhenkilönä. Vuonna 2016 meillä oli paikallistoimintaa jo 17 paikallistoimijan välityksellä ympäri Suomen. Autettuja perheitä samaisena vuonna oli 5552  ja apua saaneiden lasten määrä kohosi 12 995:n.

Hopen hallitus 2017

Puheenjohtaja Tiina Nummenmaa